De kinderen van L5 mochten zelf een weerbericht maken. Met 3 groepjes van 2 kinderen en 1 groepje van 3 kinderen gingen ze aan het werk. Allereerst moesten ze een land bedenken en daarna moesten ze de vorm en de rivieren tekenen. De belangrijkste elementen die in een weerbericht moeten inzitten zijn: de luchtdruk,de neerslag,de windsnelheid,de windrichting en de temperatuur. Daarna gaan ze het filmen en gaat onze meester er punten voor geven. Natuurlijk mogen ze wel een beetje gek doen! (bv. in de Sahara is het aan het sneeuwen.) Dus het wordt ook zeer grappig! William
Vandaag hielen we in de klas een equète van wat de leerlingen in het 5de leerjaar doen in hun vrije tijd. Als we de persoonlijke top 3 van vrijetijdsbesteding van alle leerlingen bundelen, stellen we vast dat er 3 vrijetijdsbestedingen een maximaal aantal punten krijgen. Als we de hele lijst van vrijetijdsbestedingen van de leerlingen van het 5de leerjaar samenbrengen, krijgen we deze grafiek. Het rekenwerk werd gedaan daar Miro en Max. Zij maakten ook de grafieken in Word.
Reacties
Een reactie posten